למה תיווך דירות ? 

 

אם אתה מעוניין למכור דירה בבעלותך אתה וודאי שוקל את האופציות השונות שיאפשרו לך לעשות את זה נכון. רובנו מכירים באפשרות הפרסום בלוחות באינטרנט ואנחנו גם יודעים שאם זה לא יעבוד, תמיד אפשר לפרסם מודעה בעיתון, אבל האם זה מספיק?

 

לכאורה, ההתקדמות שחלה בעולם האינטרנט הנגישה לנו הרבה פעולות שעד אז היו נחלתם של בעלי מקצוע המתמחים בהם, ביניהם מכירת דירות. אנו מרגישים שאנו מסוגלים להסתדר יפה מאוד גם ללא עזרתו של מתווך וכך לחסוך את עמלתו (עמלה של 2% + מע"מ בסף הכול).

 

אך למען האמת, וכך מגלים רבים שמתנסים במכירת הדירה שלהם בעצמם, העניין לא כל כך פשוט – ישנם רבים שפונים בעקבות פרסומים בלוחות שמעוניינים רק לשאוב מכם מידע כדי להעריך כמה הנכס שלהם שווה ועוד אחרים שמעוניינים לרכוש דירות אבל לא מבינים פשרה מהי ומתעקשים שיש לרדת עד למחיר שלהם.

 

עוד סיבות רבות ומגוונות הופכות מכירת דירות ללא תיווך לתחום מתיש עבור כל בעל דירה. תאריך המכירה מתארך מעבר למה שהייתם רוצים וכל זה הופך את העניין ללא כדאי גם בלי להזכיר את חוסר הביטחון בדבר המחיר שאתם שמים על הנכס, שאינכם יודעים בוודאות אם הוא מתאים וההרגשה שאולי אתם מפספסים אפיקי פרסום כדאיים יותר רק מפני שאינכם מבינים מספיק בתחום.


כדאיות הבלעדיות עבורך

 

תיווך הנו תחום שהעוסקים בו מקשרים בין מוכר לרוכש בצורה אידיאלית, כדי שאתה, המוכר, תקבל את המחיר המקסימאלי על הנכס שלך, בזכות העובדה שתקבע מחיר הגיוני אשר מותאם לתנאי השוק ושהנכס ישווק נכונה. אם כן, היתרונות של בחירה בתיווך על פני ניסיון להבין את הענף בעצמך ולקוות שיתמזל מזלך ותמצא קונה ברורים, אבל מה זה בלעדיות בתחום התיווך?

 

רוב המתווכחים שתפנה אליהם ירצו שתחתום איתם על הסכם בלעדיות כדי שלמשך חצי שנה (או עד מכירת הנכס בפחות מכך) הם יהיו הנציגים היחידים של הנכס שלך בשוק. הסיבה לכך מבחינתם היא שהם לא מעוניינים להשקיע משאבים רבים על נכס בלי הביטחון של קבלת העמלה על מכירתו בסופו של דבר. אתה יכול לנפנף מעליך את המתווכחים שמעוניינים בבלעדיות וליהנות משירותיהם של מתווכחים שאינם דורשים זאת אך כדאי שתדע מה אתה מפסיד:

 

החוק קובע שמתווך שנקשר אל לקוח בהסכם בלעדיות חייב לפרסם את הנכס בלפחות שני אפיקי פרסום, ביניהם שילוט, מודעה באתר אינטרנט, מודעה בעיתון יומי נפוץ או בעיתון מקומי, הזמנת רוכשים פוטנציאליים או 5 מתווכים נוספים לבקר בנכס ועוד  .   למעשה, הוא מחויב לשיווק אקטיבי, שהנה צורת השיווק הכי טובה למציאת רוכשים מתעניינים בזמן מהיר ובאופן שימקסם את המכירה. אך מתווך ללא בלעדיות פשוט לא ישקיע מספיק, לא כדאי לו, וההשקעה הזו משתלמת, ולכן בלעדיות הנה כדאית עבורך.

 מאתר מתווך 

 

יצירת קשר